7 Şubat 2016 Pazar

Hayal Etmek

   Siz de bakmak ve görmek arasında fark olduğunu düşünenlerden misiniz? Bu biraz klişe geldiyse görmek ve hayal etmek arasında fark olduğunu düşünelim?
  
  Fotoğraf çekmeyi çok seviyorum, bu merakımı ilk kameralı telefonumu aldığımda keşfettim. Telefonumun kamerasını aile fotoğrafları, akrabalarla çekilen fotoğraflar, arkadaşlarla çekilen fotoğraflar dışında başka şeyler için de kullanabildiğimi görünce bu işin heyecanı daha da arttı benim için. Telefonumla ilk olarak herkes için estetik sayılabilecek şeyleri çekiyordum.(manzara, deniz kıyısı, çiçek, böcek) Bunlar için çok saba sarf etmek gerekmediğini sonraları anladım çünkü doğru açıyı yakaladığınızda zaten çok güzel olduklarından fotoğrafınız da çok güzel oluyor :)
  
  Gel zaman git zaman kendi estetik anlayışım oluşmaya başladı. Herkesi etkileyen güzel manzaraları bir kenara bırakıp sokakta, okulda belki evde çoğu kişinin dikkatini çekmeyen, yalnızca "görene" estetik gelen şeyleri fotoğraflamaya başladım. İşin bu kısmında çok büyük bir adım attığımı düşünüyorsanız yanılıyorsunuz çünkü böyle fotoğraflar çekmek o eşsiz manzaraları çekmekten daha çok zorladı beni.

   Evet fotoğrafını çekmek istediğim şeyin çok güzel olduğunu "görüyordum" ancak aynı görüntünün ekrana yansıması hiç hoş olmuyordu. Böyle birkaç deneyim yaşadıktan sonra bu sefer "hayal etmem" gerektiğini fark ettim. Kendi kadrajımı kendim oluşturmalıydım. Artık "gördüğüm" şeyin fotoğrafta nasıl çıkmasını istediğimi "hayal etmeliydim". Eğer çektiğiniz  bir objeyse(vazo, kahve fincanı,eliniz...) önce o objeyle alakalı hayal kurun. Fotoğrafta nasıl çıkmasını istiyorsunuz... Sanıyorum ki istediğimiz fotoğraflara ulaşmak için ilk adım "görmek" değil "hayal etmek".


  Bu söylediklerim doğrultusunda sizlere bir iki tane  hayal ederek çektiğim Vespa fotoğrafları göstermek istiyorum. (Vespa fotoğrafları çekmeyi çok seviyorum)






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder